nawigacja 

Przez długi czas multimedia samochodowe ograniczały się do zastosowań jedynie w wysokiej klasy autach, limuzynach oraz pojazdach rekreacyjnych. Pomysł oglądania filmów bądź grania w gry w samochodzie trafił do głównego nurtu zainteresowania na świecie dopiero w późnych lat 90-tych oraz wczesnych XXI wieku, a nawet wówczas multimedia samochodowe były w ogromnej mierze ograniczone do drogich jednostek wideo oraz nieporęcznych magnetowidów bądź gigantycznych systemów DVD.

Dvd w samochodzie

Multimedia do auta: co się dzieje dziś?
Dzisiaj multimedialne możliwości są dostępne dla wszystkich kierowców, co jest dostrzegalne w bogatych w funkcje samochodach. Właściwie to, nie ma prawie jakichkolwiek barier co do sposobu konfigurowania samochodowego systemu multimedialnego, a jedyną pewną kwestią jest to, że potrzebujesz zarówno komponentu audio, jak oraz wideo.

Są dziesiątki różnych sprzętów oraz sprzętu i wszystkie muszą ze sobą współpracować w samochodowych multimediach. W większości wypadków umieszcza się je w ramach trzech fundamentalnych kategorii:

•    sprzęt audio
•    sprzęt wideo
•    źródła mediów

Część audio automobilowego systemu multimedialnego najczęściej składa się z istniejącego systemu dźwiękowego, choć istnieją pewne różnice. Niektóre z komponentów audio, jakie na ogół znajdują się w automobilowych systemach multimedialnych, obejmują:

•    jednostkę główną
•    głośniki
•    procesor dźwięku
•    słuchawki

Słuchawki można odnaleźć już w szablonowych samochodowych systemach audio, niemniej jednak są one znacznie częściej wykorzystane w połączeniu z multimedialnymi wozami. Przewodowe słuchawki wymagają gniazda słuchawkowego w jednostce głównej, odtwarzaczu wideo bądź w innym miejscu, natomiast słuchawki bezprzewodowe są w stanie wykorzystywać sygnały podczerwieni lub też RF.

Większość innych składników audio jest bardzo podobna do tych w stereotypowych samochodowych systemach audio, z kilkoma odstępstwami, takimi jak jednostka główna. W trakcie kiedy w konfiguracji multimedialnej wolno używać stereotypowego radia samochodowego, jednostki z głowicami wideo są znacznie poprawniej zaadaptowane do celu.

Jak wybrać?
To w głównej mierze powinno być przemyślane już na poziomie wybierania wozu. Jeśli natomiast zabieramy się za wyposażenie już następnie w głównej mierze musimy wziąć pod szczególną uwagę elementy takie jak: budżet, zastosowanie, częstotliwość użytkowania. Całe szczęście dzisiejsze marki dają nam do dyspozycji kompleksowe rozwiązania, a sprzedawcy systemów multimedialnych do samochodów są niezmiennie gotowi do pomocy w wyborze tego w największym stopniu dobrego. Należałoby jednak wcześniej samemu zrobić rozeznanie w opcjach oraz cenach na rynku, żeby nie dać się naciągnąć.